week 1 zit er op wat is portugal mooi!

18 oktober 2020 - Olhos de Água, Portugal

Hallo lieve kijjkbuis volgers, de eerste week zit er weer op en wat een week of het hier veilig is ja natuurlijjk moet je zelf opletten maar oveeral worden de regels beter nageleefd dan in Nederland. wat we gedaan hebbe behalve genoten...... dag 1 niet veel lekker bij het zwembad gelegen en een heerlijke massage gehad. dag twee was onze eerrste dag op pad , eerst naar quateira een klein dorpje met een locale markt erg leuk veel stalletjes met prullaria,  ook hier voldoende afstand rustig en mondkapjes plicht we hebben daar nog een heerlijk bakkie koffie in de zon gedaan en door naar vilamoura het santtropez van portugal de ene boot noch mooier dan den andere. na een wandeling weer terug richting ons hotel om nog een paar uurtjes zon te pakken. dag 2 op pad naar albufera de oude stad wat een leuk pitoresk plaatsje met veel winkeltjes en mooi marktpleintje met lekkere koffie. na een goede lunch sateeeeeee aan zee zijn we rustig aan terug gegaan om te bakken in de zon.  dag 3 op naar carvoeiro , geheeim tip van marco en angelique . ook weer een heerlijk klein leuk dorpje aan zee lekker rond gedwaald bakkie  kofie en voor al op het gemak rond gereden. portimao big mistake  dit is dus echt geen leuk dorpje maar een grote stad pfffff snel weg daar dus....om vervolgens lekker te struinen i Alvor waar we onder het genot van accorrdion muziek in een oud vissers restaurantje heerlijk gelunched hebben. en toen je raad het al terug om te bakken. dag 5 time flies, het plaatsje silves een mooie berg route eindigend in een pitoresk plaatsje met een mooie oude stads burgt die we natuurlijk van binnen en buiten bewonderd hebben. nog wat extra cultuur heet museum klein maara intresant. ook een mooi e kerk... met een verassing er werd gezongen toen we binnen waren als enige gast, haleluja om kippenvel van te krijgen dat was wel ff een momentje!  en toen ta wat anders nog even een llunch om weer terug tegaan om te bakken en braden bij het zwembad. dag 6 naar het hoogste punt van de algarve,  monchique en foia , flink stukje rijden maar wat een mooie route  met bizarre vergezichten ..... enkel de route omhoog was al de moeite waard het dorpje zelf is niet veel maar wel lekker gegeten, om door  te steken naar de top van de bertg 360 graden rond om zicht ..... heel mooi. leuke daar je kunt heet cirquit van de formule 1 goed zien van af boven! na een rondje om de top terug richtting hotel .... wel mett  de   nodige leuke koffie stops onderweg want ht was toch al met al een flink stuk rijden :-) nu moe en voldaan met mijjn rose van clifrichards wijn chateua deze blog aan het schrijven owja al bijna vergetten op de dag dat wee alburefa hebben bekenen zijn we nog op een leuke prive tour bij de wijngaart van cliffrichcard geweetst spontaan wij waren de enige gasten leuke trip met proeverij dus weer een geslaagd momentje zoals alles tot nu toe..... een rustige maar afwisseldende week. vandaag vroeg de vereen in want morgen gaan we de uitdaging aan...... de zeven valleien wandeling met gids 9 km over de kiffen van de kust met lunch en vervolgens de boot tocht terug langs de kust en vele grotten voor nu ...... bedankt weer voor het lezen wij zeggen salute word vervolgt....... liefs Hemmy & Rian