De laatste Ronde Phan Thiet & Ho Chi min
29 maart 2025 - Valkenswaard, Nederland
Xin Choa,!! ja ja ga er maar voor zitten hier is die dan de laatste ronde van ons reis verslag!!!.
Stttt het is vroeg 07:30 en we zitten al in de bus! vandaag rijden we met een paar korte stops naar onze lang verwachte 3 daagse stop in Phan Thiet, het zonnetje straalt al eindelijk!.....
ondeweg maken we niet al te veel stops, het landschap veranderd van palmbomen en kwekerijen in een zand duin landschap erg mooi om te zien dus een snelle foto stop! busje uit even lachen tegen het vogeltje en busje in.
dan rijden we rustig verder richting de volgende stop eerst nog even ergens lunchen. en dan stoppen we bij een vissaus makerij. wat een lucht!!!! we besparen jullie de details een aantal mensen kon de stank niet aan en vluchte snel weer richting de bus hahah.
De zon straalt als geen ander, en zo komen we deze x rond 16 uur al op onze 3 daage stop aan zee. Ocean resort ow wat een feest een mooi resort leuke kamers , zwembad strand restaurant en bar. heel kort door de bocht wat hebben we daar gedaan. nouw NIX !!! zonnnen ligen eten en drinken dat was het hahaha heerlijk even allmaal lobster red geworden en wat bij getankt.
zo langzaam naderen we ook onze laatse stop Ho chi min City.
na drie dagen luieren Rammelt die weer ja ja tringggggggggggggg hoppaaaaa het hele spul de bus weer in. en oppad naar Ho chi Min city!!
we denderen gelijk door naar Ho chi min een paar toilet stops onder weg. maar meer ook niet.
in Ho chi min komen we gelijk de drukte in scooters die overal langs sjoefen, hoge gebouwen veel herrie en verkeer. we maken een korte foto stop bij het Paleis ! nouw denk je paleis wauw. nouw uhhh het leek net het stadhuis in Eindhoven niet echt spectaculair hahah. vervolgens een stop bij het oorlogs museum waar we een uur de tijd hadden alles te bekijken weer indrukwekkend.
vervolgens 10 min rijden, komen wij aan bij het oude postkantoor een mooi frans gebouw, eenmaal binnen is het een grote touristen bende heel veel souveniers postzegels en kaarten te koop.
HONGERRRRRR en ja ja we maken een lunch stop waar we gezelliig keuvelent weer genieten van de vietnameese keuken.
Daarna als een speer naar ons hotel, district1 rustige straat wel centraal. savond gaan we zelf oppad om de buurt te verkennen we lopen door de rossige buurt in china town en landen met 9 man in een eet tentje(erg avontuurlijk ) op het menu stonden veel dingen die wij niet zouden eten. orgaan vlees, kippe voeten, kikkers, enzv dus voor de veilige keus noudels en reist gekozen Dhr Nieborg had garnalen in bier gekookt het eten was verbazend lekker!!!
terug naar het hotel ff slapen.
Dag 1 ho chi min
Tringgggggggggg, pff weer op pad, we gaan naar de mekong delta waar we met de boot over de rivieren varen, het eerste wat opvalt wat een griebus bende !! niet te vergelijken met de mekong delta in thailand. we besluiten om ook een korte tocht te maken met een sapan bootje, erg avontuurlijk maar mooi nee.....
We krijgen ook nog te zien hoe men reist vellen kokos olie een pofreist maakt. leuke stop met lekker dingen.
we genieten weer van een lunch waar we een hele vis op tafel krijgen de dame van het restaurant doet voor hoe je kleine loempias rolt en slacht de vis. het zag er nie zo uit... maar de vis was heerlijk.
ondertussen word de dag van morgen (laatste dag tevens de vertrek dag) door gesproken weer een overvol programm pfff. John Hemmy en ik besluiten dat we liever gewoon die dag op het gemak doen en melden ons voor de trip af. al met al zijn er 12 van de 30 maar op die trip meegegaan.
Savonds gaan we met zijn drien op jacht naar iets te eten, en blanden in mad Rooster een steack house en burger tent dat was smullen!!!
vol moe en voldaan, weer slapen. want ja nu komt die morgen is echt de laatste dag.
Dag2. Ho chi min
Na een lekker ontbijtje , maken we een plan de campagne, we besluiten naar een grote markt te lopen 20 min ongeveer wat een gekke huis daar kleding eten drinken souveniers wel leuk om even te zien. na een overheerlijk kopje koffie lopen we richting het start punt van de hop on hop off bus en gaan we als echte tourist door het dolle ho chi min rijden je kijkt je ogen uit hoe dat allemaal goed gaat in het verkeer.
terug bij het hotel lunchen we en maken nog even een afspraak om 14 uur gaan we nog een keer een masage nemen voor vertrek en boy o boy wat was die weer top!!!
Koffertjes inpakken en om 17 uur is het zo ver we gaan de bus in op naar het laatste gezamelijke diner in een leuk restaurantje waar je op de muren mag schrijven. natuurlijjk wilde wij ons ook vereeuwigen op die muur!!! zo gezegd zo gedaan.
en dan nu toch ech richting de lucht haven voor onze terug vlucht.
alles verloopt soepel, in nederland gaan we lekker nog even bij van der valk over nachten.
en dan ja dan ..... komt er een einde aan deze mooie reis!!
Wisten jullie dat wij:
2505 KM in de bus hebben afgelegt, 286 KM zelf met de auto, 18.704 km met het vliegtuig.
12 hotels hebben gehad en dat alles in 21 dagen!!!
lieve mensen wij zeggen bedankt voor het lezen!!! en tot de volgende reis.
John, Rian & Hemmy! 🌴✈️😁❤️
Foto’s
1 Reactie
-
Dennis:31 maart 2025Jullie zijn weer een hele ervaring rijker da heb ik wel gezien super leuk geschreven vond het mooi om jullie te volgen 👍🏻


















